26 nov. 2008

Jaana goes Tim Holtz...

...eller nå't...

Jo då; inspirationen är allt hämtad från denne store inspiratör, men under skapandeprocessen, hann jag flera gånger tänka: "Inte skulle lille Tim gjort såhär" :-)

Det började med stämplat motiv och rödgrön röra.

Mycket möda och duttande och fläckar både här och där och så blir det bara ett platt...ingenting. Visserligen ett färgglatt ingenting, men ändå.

Hade jag följt mitt vanliga mönster, så skulle kortet flugit ner i soptunnan med en rykande smäll, ( kanske inte ett tänkbart scenario, eftersom det är en pappbit det gäller, men jag tror nog att många av er känner igen just känslan ), men denna gången kändes det som att jag lagt ner för mycket möda på det, för att ge upp så snabbt.

Alltså; fram med mer färg och annan färg och motsatsen till "less is more", ( som kallas ??? ), mera stämplar och påfyllning här och där och så en liten bling och helt plötsligt är kortet något helt annat och dessutom färdigt, utan att jag ens planerat det.

Här nedan ser ni det färdiga alstret.

Jag är fortfarande inte säker på att jag tycker om det, men det var kul att se förvandlingen.

Önskar nu bara att jag hade tagit ett "före-foto" också. :-)



8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hajade till när jag såg det! Det är underbart Jaana!!! (hade gärna sett förupplagan :-D)

Kram
/Carina

Frusvea sa...

Det är skitsnyggt Jaana !!! Verkligen glad att du inte slängde detta i papperskorgen. Hoppas du får glänsa i papermaze galleriet med detta :)
*kramar*

Paula sa...

Wow, så snyggt! Helt fantastiskt snyggt. Det snyggaste du gjort tror jag till och med. Tur du inte gav upp för det var verkligen ett favvo-kort!

Kram
Paula

Anonym sa...

säger som de andra. Skitsnyggt

Annika kort & gott sa...

Jag är helt säker på att det är ursnyggt! Måste leka mera med mina stämplar känner jag...

kram och supertack för inspirationen
Annika

Anonym sa...

Jag gillar det skarpt! Härligt att bli inspirerad av Tim och verkligen ta efter!

Ulrika sa...

Supersnyggt! Urläckra färger och verkligen ett härligt djup. Kanon!

Anonym sa...

Jag tycker att ditt kort är hur läckert som helst, roligt att se något som bryter mot det traditionella. Tur att du sparade det, för även om man inte alltid kan se det färdiga resultatet framför sig när man börjar med ett tomt papper, så kan det bli riktigt riktigt bra. Kram!